Estratégia de batalha: Como aproveitar o "Kron" para "Last Stand"

avatar

Olá! Pessoal, hoje falarei sobre uma estratégia interessante com uma carta bem no game @splinterlands, aqui no @dreloop07, no caso a carta, "Kron" do deck de terra.

This publication was also writen in PORTUGUESE and ENGLISH .
usa.png Hello this post is a onboard introduction project from BR audience, ENGLISH VERSION AT THE END.

É claro, que estratégia com as carta "Kron", ja é algo comum dentro do game splinterlands, mas a medida que avançamos dentro do game e nas ligas, Vamos avançado no nosso apreendizado. Um jogada que foi muito marcante é a combinação do "Kron" com "Scarred Llama Mage", muito em virtude da possibiliade de fortalecer o "kron" com habilidade "Last Stand" desse invocador.

SimbolohabilidadeEfeito
Last StandGanha +50% em todas as estatísticas se for a única unidade viva da equipe.

Porém, qunado evoluimos o "kron" para nivel 4, ele possui nativamente o "last Stand", dessa forma não sendo tão dependente do "Scarred", com a mesma necessidade de sempre que o "kron" seja ultima carta do seu baralhao para aproveitar desse ultimo recurso caso seja sua ultima carta

Outra habiliade que ajuda bastante nesse fortalecimento, são cartas de habilidade "Martyr" que pode ajudar a fortalecer seu "kron" com sua eliminação em campo de batalha, mas como todos sabe é muito comum que cartas com esse habiliade seja de ataque "Ranged". Ter uma carta assim sem habilidade "Close ranged", torna improdutiva ofensivamente estando posicionado na primeira posição do baralho.

Estratégia:

Agora! Pensando em estratégia, me deparei com uma partida na qual possuia apenas 36 de energia e não podia contar com deck da morte. Nessa partida possui três regras de batalhas: Super Sneak que dar todas as cartas a habilidades "Sneak".

EnergiaregrasDecks inativos

A "Counterspell" que pode dificultar jogo com "Kron" por ser uma carta magica e o "What Doesn't Kill You" que traz mais ofensividade as cartas ao ser atacado.

https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_b4584052fc2b8e9bebfcccc4583143e9&ref=dreloop07

Como invocador optei o "Fernheart" que fortalece a saúde de todas as minhas cartas e ao mesmo tempo dar a possibilidade de todas as cartas Arqueiras de atacar estando posicionado na primeira posição do baralho, o que pode ser muito util, porque dessa forma mesmo com cartas arqueiras posso posicionar meu "Kron" para utilizar o "Last Stand".

InvocadorFernheart leve 6
Invocador épico do deck da terra que fortalece todas suas cartas com mais um de saúde e a habilidade “close ranged”.

Apesar do invocador fortalecer as arqueiras para primeira opção escolhi a venari, já que a regra "What Doesn't kill you" favorecer as cartas de ataque "melee" pode ser uma boa penaliza-los com habilidade de contragolpe "Thorns".

1 posiçãoVenari Knifer leve 3
Carta comum do deck da terra com habiliade "Thorns"

A "Beatrix" foi outra boa opção de carta tanque para essa partida, por ser uma carta arqueira que ataque estando na primeira posição e prejudicar as cartas de ataque "melee" com seu contragolpe e ainda reduzir seu poder de cura, cada ataque bem sucessido.

2 posiçãoBeatrix Ironhand leve 6
carta arqueira do deck da terra com habiliades: "Close ranged" ,"Thorns" e "Cripple".

O "Hunter" primodiamente é uma carta para posição secundaria, tando se posicionado como atacando, mas graças ao invocador ainda é possivel utiliza-lo na primeira posição com ataque que não erra seu alvo.

3 posiçãoHunter Jarx leve 6
carta arqueira epica do deck da terra com habiliades: "Snipe" e "True Strike".

O "Fungus" é a nossa carta arqueira coringa para fortalecer ainda mais o "kron" nessa partida, que também tem utilidade de ataque estando na primeira posição do baralho, dando mais essa utilidade que pode lhe garanti alguma dianteira nessa partida.

4 posiçãoFungus Flinger leve 4.
carta arqueira do deck da terra com habiliade "Martyr".

E por ultimo, nossa carta " Last stant" o "Kron" que além de conter ataques na retaguarda do meu baralho ainda tem um trinfo de se tornar uma super carta caso seja minha utima cartada. Além de evitar o primeiro ataque e se recuperar de outros ao longo da partida.

Ultima cartaKron the Undying leve 4
Carta magica lendaria do deck da terra com habilidades: "heal", "Last Stand" e "Divine Shield".

Considerações:

Então é isso galera! Espero que tenham gostado dessas dicas para utilizar a carta “Kron” Com mais efetividade estratégica no seu baralho com objetivo ao fortalecimento. Obrigado! E nos vemos nas próximas jogatinas de "splinterlands”.


ENGLISH VERSION

usa.png usa.png usa.png usa.png

Hello! Guys, today I'm going to talk about an interesting strategy with a card from the game @splinterlands, here at @dreloop07, in this case the card, "Kron" from the land deck.

Of course, strategy with the "Kron" cards is already common within the Splinterlands game, but as we advance within the game and in the leagues, we will advance in our learning. A move that was very striking is the combination of "Kron" with "Scarred Llama Mage", largely due to the possibility of strengthening the "kron" with that summoner's "Last Stand" ability.

SymbolskillEffect
Last StandGain +50% to all stats if you are the only living unit in the team.

However, when we evolve "kron" to level 4, it natively has the "last Stand", thus not being so dependent on "Scarred", with the same need as always for "kron" to be the last card in its deck to take advantage of this last resource if it is your last letter

Another skill that helps a lot in this strengthening are "Martyr" skill cards that can help strengthen your "kron" by eliminating them on the battlefield, but as everyone knows it is very common for cards with this skill to be "Ranged" attacks. . Having a card like this without the "Close ranged" ability makes it unproductive offensively when positioned in the first position of the deck.

Strategy:

Now! Thinking about strategy, I came across a game in which I only had 36 energy and couldn't count on a death deck. This match has three battle rules: Super Sneak which gives all cards to "Sneak" skills.

EnergyrulesInactive decks

"Counterspell" which can make it difficult to play with "Kron" as it is a magic card and "What Doesn't Kill You" which makes the cards more offensive when attacked.

https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_b4584052fc2b8e9bebfcccc4583143e9&ref=dreloop07

As a summoner I chose "Fernheart", which strengthens the health of all my cards and at the same time gives all Archer cards the possibility of attacking while positioned in the first position of the deck, which can be very useful, because in this way even with archer cards I can position my "Kron" to use the "Last Stand".

SummonerFernheart takes 6
Epic summoner from the Earth deck that strengthens all your cards with one more health and the “close ranged” ability.

Although the summoner strengthens the archers for the first option, I chose Venari, since the "What Doesn't kill you" rule favors "melee" attack cards, it could be a good idea to penalize them with the "Thorns" counterattack ability.

1 positionVenari Knifer Light 3
Common Earth deck card with "Thorns" ability

"Beatrix" was another good tank card option for this match, as it is an archer card that attacks from first position and harms "melee" attack cards with its counterattack and also reduces their healing power, with each successful attack. .

2 positionBeatrix Ironhand light 6
archer card from the earth deck with abilities: "Close ranged", "Thorns" and "Cripple".

"Hunter" is primarily a card for secondary position, whether positioned as attacking, but thanks to the summoner it is still possible to use it in the first position with an attack that does not miss its target.

3 positionHunter Jarx lightweight 6
Epic archer card from the Earth deck with abilities: "Snipe" and "True Strike".

"Fungus" is our wild archer card to further strengthen "kron" in this match, which also has an attack utility being in the first position of the deck, giving it more utility that can guarantee it some advantage in this match.

4 positionMild Fungus Flinger 4.
archer card from the earth deck with the "Martyr" ability.

And lastly, our "Last stant" card, "Kron", which in addition to containing attacks on the back of my deck also has the potential to become a super card if it is my last card. In addition to avoiding the first attack and recovering from others throughout the match.

Last letterKron the Undying light 4
Legendary magic card from the Earth deck with abilities: "heal", "Last Stand" and "Divine Shield".

Considerations:

So that's it guys! I hope you enjoyed these tips for using the “Kron” card with more strategic effectiveness in your deck with the aim of strengthening it. Thanks! And we'll see you in the next games of "splinterlands”.



0
0
0.000
7 comments
avatar

Are you looking for Tier 5 brawl guild? THE GUILD OF NEOXIAN looking for brawl players who have good win ratio on brawls. If you are interested then join our Discord & Let our Guild officer xawi know that you are interested for guild brawl participation and Also Don't Forgot to Checkout our BDVoter Daily Hive Showcase & Participate into our Daily giveaway to win various prize. Best of Luck 😉

SPLBDVoter.gif

DELEGATE HIVE POWER TO BDVOTER & EARN HIVE DAILY.

500 HP1000 HP2000 HP5000 HP10000 HP15000 HP20000 HP

FOLLOW OUR HIVE AUTO CURATION TRAIL & CHECKOUT OUR HIVE BLOG & TWITTER PAGE FOR DAILY CURATION REPORT

0
0
0.000
avatar
Connect

Trade


☕️ Hello @! Your post has been recognized by the cXc Music team!

Experience our music map at cXc.world 🔗🌳. Peep plans 👀 in our DHF proposal 👉

0
0
0.000