[ES-EN] My Opinion: Increased ECR cost below 50% or Effect of damaged battery.

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Splinterlands Town Hall Summary - July 18th, 2022 - 4PM Eastern!

The new update in Splinterlands will bring a change in the cost of the ECR that, when lowered from 50%, its cost will be multiplied by 5, causing what I call the effect of the damaged battery, something that many who used a phone for a long time would have witnessed when the phone reaching some percentage will start to use up energy faster.

La nueva actualización en Splinterlands traerá un cambio del gasto del ECR que al bajar del 50% su gasto se multiplicara por 5 causando lo que yo llamo el efecto de la batería dañada algo que mucho que usaran un teléfono por mucho tiempo lo habran presenciado cuando el teléfono llegar a algún porcentaje empezara a gastarse la energía mas rápido.

A mode to reduce the impact of bots and farmers but that can affect players.

Un modo para reducir el impacto de los bots y farmers pero que puede afectar a los jugadores.

An Account After consuming the ECR below 50% your spending will be multiplied by 5 reducing your rewards for battles won, but more importantly lowering your Focus point gains which is the important detail and likewise lowering the value output they cause the bots.

Una Cuenta Después de consumir el ECR por debajo del 50% su gasto se multiplicará por 5 reduciendo sus recompensas por batallas ganadas, pero más importante bajando sus ganancias de puntos Focus que es el detalle importante y de igual forma bajando la salida de valor que causan los bots.

One of the main complaints I see about this change comes from tryhard people or those who suggest themselves to be those who seek to climb to the best positions and usually spend the profits to complete their teams or CP but that this same argument is used by farmers to keep their Profits.

Una de las quejas principales que veo de este cambio viene de las personas tryhard o las que se sugieren serlos que buscan subir a las mejores posiciones y suelen gastar las ganancias para completar sus equipos o CP pero que este mismo argumento usan los farmers para mantener sus ganancias.

For now the average players who do not usually play as much will not be affected and may even see price improvements by limiting the delivery of cards to the bots and their sales pressures.

Por ahora los jugadores promedios que no suelen jugar tanto no se verán afectados y hasta se vean mejoras en los precios al limitar la entrega de cartas a los bots y su presiones de ventas.

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